Με άξονα το καλό κλίμα και πυξίδα τη σχέση…
διαμορφώνουμε συνθήκες που ευνοούν τη μάθηση
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς πραγματοποιήθηκε επιμορφωτικό σεμινάριο για τους/τις εκπαιδευτικούς των δημοτικών σχολείων Πάρου και Αντιπάρου με στόχο να αναδειχθεί η σημασία των σχέσεων και των συνδέσεων στο σχολικό περιβάλλον και του καθοριστικού ρόλου του εκπαιδευτικού στη διαμόρφωση καλού κλίματος στην τάξη. Παράλληλα διερευνήθηκαν τρόποι και πρακτικές εφαρμογής τους στο σχολείο.
Από το κλείσιμο:
Ο σύγχρονος εκπαιδευτικός είναι σημαντικό να έχει και να δείχνει…
αυθεντικό νοιάξιμο, αγάπη και φροντίδα για τους μαθητές,
ζεστασιά, εγγύτητα, φιλική διάθεση,
καλή διάθεση, συνεχή προσπάθεια, επένδυση στις σχέσεις.
Για να τα πετύχει, χρειάζεται…
δεξιότητες επικοινωνίας, να είναι καλός ακροατής,
ευελιξία, διπλωματία… δεν υπάρχει μια μεθοδολογία που να εφαρμόζεται σε όλους τους μαθητές/ τις τάξεις,
ενδυνάμωση, θετική ανατροφοδότηση, εμψύχωση και ο ίδιος,
συγκίνηση, ενσυναίσθηση, καλή επαφή με το συναίσθημα, να μπαίνει στη θέση του άλλου και να μπορεί να φέρνει τη δυσκολία στην τάξη,
να δίνει ευκαιρίες για δημιουργία, να εντάσσει ευχάριστες και εναλλακτικές δραστηριότητες.
Στις δυσκολίες χρειάζεται…
το «μαζί», τη συνεργασία… διότι τι μπορούν να κάνουν «δυο κι ο κούκος»;
να έχω άτομα γύρω μου στα οποία να μπορώ να ακουμπήσω,
να συμπορεύομαι με «ταξιδιάρες ψυχές»,
να φτιάξουμε έναν χώρο που να μοιράζομαστε τα καλά και τα δύσκολα… είμαστε «ευσυγκίνητοι», όπου να απαλύνεται γλυκά η ταλαιπωρία που μπορεί να νιώθουμε